logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۶۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان خبرداد

انتشار فراخوان اجلاس استانی " نماز و فضای مجازی" در زنجان+جزئیات

انتشار-فراخوان-اجلاس-استانی-"-نماز-و-فضای-مجازی"-در-زنجان+جزئیات

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان از انتشار فراخوان اجلاس استانی نماز با عنوان " نماز و فضای مجازی" از سوی ستاد اقامه نماز استان زنجان خبر داد.

سعید ناصری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: فضای مجازی فرصتی است كم نظیر كه می توان محتوای مورد نیاز فرهنگی را در قالب های متنوع، جذاب و زیبا بر اساس ذائقه مخاطب در سریع ترین زمان ممكن به میلیون ها مخاطب در سراسر جهان منتقل داد.

وی گفت: ستاد اقامه نماز  استان با همكاری استانداری زنجان در راستای  تجلیل و تقدیر از فعالان عرصه فضای مجازی در زمینه نماز و به منظور جريان سازي و نهضت توليد محتواهای متنوع در زمینه نماز و توزیع در بین مخاطبان، اقدام به برگزاری اجلاس استانی نماز با عنوان " نماز و فضای مجازی" کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از علاقه مندان بخصوص نخبگان و متخصصین فضای مجازی دعوت به عمل می آید در این فراخوان شركت کنند تا قدمی برای رشد و توسعه اقامه نماز در جامعه برداشته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اهداف برگزاری این اجلاس، خاطرنشان کرد:شناسایی، سازماندهی، تشویق و ترغیب فعالان فضای مجازی در زمینه ترویج نماز،تولید و نشر محتواهای فاخر نمازی در فضای مجازی و ایجاد بانك ایده و تجربیات مؤفق در زمینه تولید و توزیع محتواهای نماز در فضای مجازی از اهداف این اجلاس محسوب می شود.

ناصری ادامه داد:فعالان فضای مجازی، نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان، صاحبنظران و متخصصین حوزه فناوری اطلاعات و تولید و نشر محتوای دیجیتال مخاطبان فراخوان این اجلاس هستند.

وی خاطرنشان کرد: تولید محتوای نمازی برگرفته از آیات و روایات ، آثار نمایشی( پویانمایی، موشن گرافیك ، رئال، گیف )، طرح های گرافیكی( تابلو مقاله، پوستر، اینفوگرافیك)،پادكست های صوتی، استیكرهای نمازی از محورها و موضوعات این اجلاس است.

 

این مسئول با اشاره به تولید نرم افزار های تلفن همراه و رایانه ای به عنوان یکی دیگر از محورهای این اجلاس، یادآور شد: این بخش شامل بازی و سرگرمی، فرهنگی و آموزشی و چند رسانه ای می شود.

 رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان یادآور شد: توزیع و نشر محتواهای نمازی از دیگر محورهای این اجلاس است که شامل شبكه سازی موضوع نماز در شبكه های اجتماعی در بین اشخاص حقیقی و حقوقی( وبگاه ها و نرم افزارهای تعاملی تلفن همراه)،نشر محتواهای نمازی از طریق ساخت وب سایت های تخصصی نماز، ایجاد كانال ها و گروه های تخصصی نماز در نرم افزارهای پیام رسان تلفن همراه،اشتراك گذاری و باز نشر محتوای نمازی در وبگاه ها و شبكه های اجتماعی تحت وب و نرم افزار های تعاملی تلفن همراه و ایده ها و تجربیات مؤفق نمازی می شود.

ناصری با اشاره به شرایط شركت در این اجلاس،گفت: در زمینه فیلم كوتاه،شركت كنندگان باید آثار خود را در قالب DVD به همراه فرم شركت در جشنواره ارسال کنند و ارسال دو قطعه عكس صحنه و پشت صحنه با حضور عوامل (كارگردان ) الزامی است.

وی ادامه داد: همچنین باید یك حلقه CD حاوی عكس و بیوگرافی كارگردان ارسال شده و آثار ارسالی با فرمت های AVI - MPEG2- MPEG4- MOV مورد تایید است.

این مسئول با بیان اینکه جوایز در این بخش صرفا به یك كارگردان تعلق خواهد گرفت،افزود: حداكثر زمان آثار 5 دقیقه است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان خاطرنشان کرد: در بخش عكاسی نیز شركت كنندگان در این بخش باید آثار خود را در قالب DVD به همراه فرم شركت در جشنواره ارسال کرده و یك حلقه CD حاوی عكس و بیوگرافی عكاس ارسال شود.

ناصری گفت: اثر ارسالی با فرمت های tif -jpg با حجم حداقل 2MB و حداكثر با اندازه 70 * 50 و رزولیشن 300 مورد تایید است.

وی در خصوص كلیپ های ارسالی به این اجلاس هم گفت:آثار ارسالی در قالب كلیپ، فتوكلیپ، موشن گرافیك آلبوم های تصویری، موسیقی تصویر و نماهنگ ارائه شود و شركت كنندگان در این بخش باید آثار خود را در قالب DVD به همراه فرم شركت در جشنواره ارسال کنند.

این مسئول افزود: آثار تولیدی از سال 1392 قابل پذیرش بوده و آثار ارسالی با فرمت های AVI - MPEG2- MPEG4- MOV مورد تایید است که آثار ارائه شده در قطع های full HD - HD - DV ارسال شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان بیان داشت: حداكثر زمان آثار تصویری 6 دقیقه است و ارائه عكس از پشت صحنه و بیوگرافی صاحب اثر الزامی است ،همچنین توجه به مولفه های بومی مذهبی استان، جوانان و نوجوانان در ارزیابی آثار موثر است .

ناصری گفت: در زمینه گرافیك نیز آثار ( پوستر، تصویرسازی، اینفوگرافیك و .. )ترجیحا با رویكرد انتشار در فضای مجازی ارائه شده و یك حلقه CD حاوی عكس و بیوگرافی صاحب اثر،ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: فایل اصلی با فرمت های- tif -jpg با حجم حداقل 2MB و رزولیشن 300 در ابعاد اختیاری ارسال شده وپرینت اصل آثار ارائه شده برای داوری و قضاوت ارسال شود.

این مسئول ادامه داد: در زمینه تولیدات شبكه های اجتماعی و وبلاگ نویسی نیز شركت كنندگان می توانند در رشته های  پادكست، گیف، استیكر و ... آثار خود را ارسال کنند که محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری، توجه به جوانان ومولفه های بومی استان مورد تاكید است،افزود:ساختار غیر كلیشه ای و ارائه نگاه نو در امر ترویج فرهنگ اقامه نماز در ارزیابی هیئت داوران موثر است .

ناصری با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید صرفا به زبان فارسی باشد،افزود:تصاویر وبلاگ با توجه به مولفه های استانی و با حجم حداقل 1MBمورد انتظار است .

وی تصریح کرد: طراحی نوآورانه ی Plugins & Module - Template در ارزیابی هیئت داوران موثر بوده و طراحی گرافیك خلاقانه و كاربری آسان مورد تاكید است.

این مسئول با بیان اینکه هر اثر باید تنها یك مدیر داشته باشد،گفت:شركت آثار ساخته شده در مسابقات دیگر مانعی ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان اظهار داشت: نام و عنوان وبلاگ، كانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام باید مناسب شأن نماز باشد. درصورتی كه با نامی غیر از نماز باشند ولی مطالب برای نماز درج شده باشد حذف خواهند شد؛ در توضیحات عنوان قید موضوع برای نماز درج شود.

ناصری گفت: مشخصات درج شده متقاضی در فرم ثبت‌نام باید با مشخصات مدیر یكسان باشد. در صورت برگزیده شدن و مغایرت داشتن مشخصات ثبت شده با فرد برگزیده، نتیجه كان لم یكن محسوب شده و به اعتراضات وارده ترتیب اثر داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید توجه داشته باشند كه تنها باید مطالب مربوط به مسابقه را در اثر خود درج  كنند،افزود: دارا بودن ایمیل و ثبت آن در هنگام ثبت‌نام برای تمامی شركت‌كنندگان ضروری است چون اطلاعات مسابقه و شرایط پس از ثبت‌نام به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: دارا بودن حداقل 20 پست در وبلاگ،50 پست در ایسنتاگرام و 250 پست تلگرام ضروری است. 

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان افزود: تولیدی بودن آثار، استفاده از موضوعات چندرسانه‌ای و ابتكار در خلق محتوا از مهم‌ترین معیارهای داوری است.

ناصری با اشاره به اینکه كدنویسی به انتخاب دو زبان و تكنولوژی خاص یعنی PHP و ASP.NET به صورت اختیاری است،ادامه داد:قالب وبلاگ متناسب با موضوع باشد و در ایجاد وبلاگ از سایت‌های مرجع ایرانی استفاده شود نظیر بلاگفا / رزبلاگ و ... .باشد.

وی خاطرنشان کرد:ضروری است حداقل عناصر تشكیل‌دهنده وبلاگ كمتر از 10 موضوع نباشد.

این مسئول با بیان اینکه داشتن شمارشگر بازدید الزامی است،خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام و شركت در فراخوان تا 20 مهرماه سالجاری است و علاقه مندان می توانند آثار خود را به زنجان- خیابان كارگر(صفا) – میدان قائم(عج)- ستاد اقامه نماز استان زنجان- دبیرخانه اجلاس استانی نماز و فضای مجازی ارسال کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: نشانی الكترونیكی برای  ارسال آثار za.namaz@chmail.irو senznj@gmail.com است.

ناصری بیان داشت:30 مهر ماه  از طریق سایت ستاد اقامه نماز و همزمان با برگزاری اجلاس استانی نماز و فضای مجازی برگزیدگان این اجلاس معرفی می شوند.

وی گفت:به آثار برگزیده رتبه های اول تا سوم در هر موضوع از محورهای فراخوان، هدایای نفیس به همراه لوح تقدیر تقدیم خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای ارتباط با مسئولان این اجلاس می توانند به زنجان- خیابان كارگر(صفا) – میدان قائم(عج)- ستاد اقامه نماز استان زنجان- دبیرخانه اجلاس استانی نماز و فضای مجازی مراجعه کرده یا با شماره تلفن های 33448200-33472500 – 024 تماس حاصل نمایند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر